ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΜΑΘΗΤΗ

Δεδομένου ότι στο σχολείο μας φοιτούν μαθητές οι οποίοι πιθανόν δεν έχουν αναπτύξει ακόμα επικοινωνιακές και άλλες δεξιότητες, αποφασίζονται οι ακόλουθες ενέργειες για την αποφυγή διαφυγής μαθητή καθώς και σχέδιο αναζήτησής του.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:

  1. Κατά την πρώτη προσέλευση και τη μεσημεριανή αποχώρηση, θα υπάρχουν στην εξωτερική πόρτα του σχολείου οι υπεύθυνοι εκπ/κοί, της εφημερίας κατά την προσέλευσή τους και οι διδάσκοντες την τελευταία ώρα κατά την αποχώρησή τους που θα υποδέχονται και θα κατευοδώνουν αντίστοιχα τους μαθητές, παραλαμβάνοντας και παραδίδοντάς τους στους γονείς τους ή στα άτομα που έχουν δηλώσει υπεύθυνοι παραλαβής τους ή επιτρέποντας την αποχώρησή των αν οι γονείς/κηδεμόνες έχουν δηλώσει ότι δεν θα συνοδεύονται.
  2. Σε περίπτωση διαφυγής μαθητή, κατά την ώρα του διαλείμματος, ειδοποιούνται από τον εκπ/κό που το αντιληφθεί άμεσα ο Διευθυντής (ή οι Υποδιευθυντές) του Σχολείου και σημαίνεται συναγερμός (4πλό χτύπημα κουδουνιού).
  3. Οι διδάσκοντες την επόμενη διδακτική ώρα, συγκεντρώνουν με δική τους ευθύνη, όλους τους μαθητές στην αυλή του σχολείου, στο χώρο προσευχής, όπου φροντίζουν για την ασφάλειά τους αλλά και την ηρεμία τους.
  4. Ο κ ΣΑ αναζητεί στην περιοχή άνω της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης.
  5. Ο κ ΣΜ αναζητεί στην περιοχή κάτω της οδού Βαλτετσίου.
  6. Ο κ ΑΚ αναζητεί στην περιοχή κάτω της οδού Αναγνωσταρά.
  7. Ο κ ΛΙ αναζητεί στην περιοχή άνω της παρόδου της οδού Βαλτετσίου.
  8. Όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αναζήτηση ,πρέπει να φέρουν επάνω τους το κινητό τους τηλέφωνο, με προεπιλεγμένο τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του Διευθυντή (ή των Υποδιευθυντών) του Σχολείου και επικοινωνούν μαζί τους αυστηρά μόνο όταν έχουν θετικό αποτέλεσμα. Οι αναζητούντες   δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.
  9. Η αναζήτηση συνεχίζεται έως δοθεί λήξη συναγερμού από το Διευθυντή (ή τους Υποδιευθυντές) του Σχολείου.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ (ή των Υποδιευθυντών).  

Α. Μετά την άμεση κινητοποίηση των  αναζητούντων και αφού τους δοθούν σαφείς οδηγίες ο Διευθυντής (ή οι Υποδιευθυντές) του Σχολείου, αποσύρεται στο γραφείο του και το αργότερο δύο ή τρία λεπτά από τη διαφυγή του μαθητή κάνει τις παραπάνω ενέργειες:

  1. . Ειδοποιεί την Άμεσο Δράση (100) και προσπαθεί να δηλώσει την εξαφάνιση στον Αξιωματικό Υπηρεσίας και όχι σε τηλεφωνητή του Κέντρου.
  2. . Επισημαίνει τη σοβαρότητα της κατάστασης , υπογραμμιζει πως πρόκειται για μαθητή, κάνει λεπτομερή περιγραφή του σωματότυπου  του μαθητή , δίνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (ύψος, βάρος, ενδυματολογική περιγραφή κ.λ.π). Αναφέρει επίσης πιθανά σημεία κατεύθυνσης του μαθητή ,όπως δ/νση κατοικίας του, χώρους οικείους του μαθητή κ.λ.π
  3. . Ενημερώνει ακόμη για τους τομείς πεζής αναζήτησης από τους εκπαιδευτικούς, ώστε η μηχανοκίνητη αναζήτηση από την  Άμεσο Δράση να γίνει στην ευρύτερη περιοχή. Παρακαλεί δε , τον αξιωματικό υπηρεσίας που συνεργάζεται μέσω ασυρμάτου με τα περιπολικά των ομάδων ΔΙΑΣ κ.λ.π , να έχει άμεση επαφή μαζί τους στα κινητά τους τηλέφωνα , προκειμένου να διασταυρωθεί τυχόν ανεύρεση τυχαίου άλλου μαθητή που παρομοιάζεται με τον διαφυγόντα μαθητή.
  4. Ειδοποιείται στη συνέχεια η οικογένεια του μαθητή, προκειμένου να λάβει και αυτή μέρος στην αναζήτηση.
  5. Ειδοποιείται άμεσα ο Δ/ντής Εκπαίδευσης Γ Αθήνας και ο Συντονιστής ΕΕ για την έκτακτη κατάσταση που αντιμετωπίζει το σχολείο.

Β. Μετά  την ανεύρεση του μαθητή ο Διευθυντής (ή οι Υποδιευθυντές) του Σχολείου προβαίνει στις εξής ενέργειες:

  1. Ειδοποιεί τους αναζητούντες για λήξη συναγερμού, οι οποίοι και επιστρέφουν στη σχολική μονάδα.
  2. Ειδοποιούνται ο Δ/ντής Εκπαίδευσης και ο Συντονιστής ΕΕ.
  3. Οι μαθητές επανέρχονται στις τάξεις και στα τμήματά τους.
  4. Ο μαθητής που ανευρέθη , παραλαμβάνεται από τον Διευθυντή (ή τους Υποδιευθυντές) του Σχολείου και προσπαθεί να τον ηρεμήσει και να τον επανεντάξει στο τμήμα του.
  5. Ο Διευθυντής (ή οι Υποδιευθυντές) του Σχολείου καταγράφει με όλες τις λεπτομέρειες το περιστατικό διαφυγής στο Ημερολόγιο σχολικής ζωής.
  6. Αποστέλλει ευχαριστήρια επιστολή προς τον Αξιωματικό Υπηρεσίας της Άμεσης Δράσης για τη συνδρομή του στην ανεύρεση του μαθητή και την κοινοποιεί στον Δ/ντή Εκπαίδευσης.
  7. Συνεργάζεται άμεσα με την οικογένεια του διαφυγόντα μαθητή.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΣΕΙΣΜΟΥ

Σε περίπτωση εκδήλωσης σεισμού, οι μαθητές μπαίνουν κάτω από τα θρανία και οι εκπαιδευτικοί κάτω από την έδρα.

   Όταν τελειώσει η σεισμική δόνηση και μετά από τρία (03) χτυπήματα του κουδουνιού το σχολικό μας κτίριο εκκενώνεται ως εξής:

  • Από το κλιμακοστάσιο που βρίσκεται δίπλα από τα γραφεία των δασκάλων, εξέρχονται κατά σειρά οι μαθητές των αιθουσών    Δ2 , Γ3, ΣΤ3,  ΣΤ2, ΣΤ1, ΣΤ3.
  • Από το άλλο κλιμακοστάσιο εξέρχονται κατά σειρά οι μαθητές των αιθουσών  Β2,  Β1, Γ2, Γ1, Ε1,, Δ1, Ε2, Δ3 .
  • Οι μαθητές των αιθουσών Α1, Α2, Α3 ΑΙΘΟΥΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και Τμήματος Ένταξης εξέρχονται απευθείας στην αυλή από τις αίθουσες διδασκαλίας των στο ισόγειο.
  • Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο Γραφείο Εκπαιδευτικών κατέρχονται στο προαύλιο μετά την κάθοδο όλων μαθητών.
  • Οι μαθητές που βρίσκονται στο προαύλιο για το μάθημα της Γυμναστικής παραμένουν σ’  αυτό.
  • Ο Υπεύθυνος του κυλικείου και η καθαρίστρια του σχολείου εξέρχεται ταυτόχρονα στο χώρο του προαυλίου.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Η κάθοδος από τις  αίθουσες του Β΄  ορόφου θα αρχίσει αφού πρώτα ολοκληρωθεί η κάθοδος στο προαύλιο των μαθητών του Α΄ ορόφου.

Οι μαθητές και οι δάσκαλοι των ανωτέρω αιθουσών θα συγκεντρώνονται στο αριστερό μέρος του προαυλίου (δίπλα στη χαρουπιά) με ταξιθέτηση ανάλογη με αυτή της πρωινής προσευχής.

    Για την υλοποίηση του αντισεισμικού σχεδιασμού του Σχολείου ορίζονται ως:

  1. Γενικός υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου ο Δντής του Σχολείου.
  2. Υπεύθυνοι για την  οργανωμένη και ασφαλή εκκένωση του Σχολείου ο Δντής και οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων.
  3. Υπεύθυνη απουσιών και καταγραφής προβλημάτων μαθητών η εκπαιδευτικός ΜΕ.
  4. Υπεύθυνοι διάσωσης αυτών που κινδυνεύουν οι εκπαιδευτικοί  ΑΚ και ΜΧ.
  5. Υπεύθυνες πρώτων βοηθειών οι εκπαιδευτικοί ΓΣ και ΠΑ.
  6. Υπεύθυνος πυρόσβεσης ο εκπαιδευτικός ΛΙ.
  7. Υπεύθυνος ελέγχου ηλεκτρολογικών δικτύων ο εκπαιδευτικός  ΣΑ.
  8. Υπεύθυνος ελέγχου δικτύου ύδρευσης ο εκπαιδευτικός  ΚΠ.
  9. Υπεύθυνοι για την απαγόρευση προσέγγισης του κτιρίου του Σχολείου ο Διευθυντής του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί των αιθουσών.

Κατά τις ώρες λειτουργίας της Πρωινής και της Μεσημβρινής Ζώνης του Ολοήμερου καθολικώς Υπεύθυνοι για όλες τις ανωτέρω αναφερθείσες αρμοδιότητες  ορίζονται οι αντίστοιχοι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί.

Στο ενδεχόμενο ύπαρξης καταστροφών που απειλούν την παραμονή των εκπαιδευτικών και των μαθητών στο χώρο του σχολείου χώρος επόμενης συγκέντρωσης ορίζεται η Παιδική χαρά του Προφήτη Ηλία (συμβολή οδών Κ. Παλαμα & Αναγνωσταρά).

Ασκήσεις ετοιμότητας θα πραγματοποιεί το Σχολείο μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Σε οποιονδήποτε άλλο χώρο παρευερίσκονται οι μαθητές του σχολείου μας (πχ για εκπαιδευτική επίσκεψη, σχολική γιορτή κλπ) οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν το σχέδιο αντιμετώπισης σεισμού του φορέα.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

Α. Για την εκπαίδευση και πρόληψη πυρκαγιάς οι εκπαιδευτικοί των τάξεων-τμημάτων ενημερώνουν τους μαθητές με βάση τις οδηγίες γενικής αντιμετώπισης πυρκαγιών  που επισυνάπτονται.

Β. Για την κατάσβεση τυχόν πυρκαγιάς και των συνεπειών της στο χώρο του σχολείου μας προβλέπεται η χρήση των παρακάτω μέσων:

  1. Πυροσβεστήρας οροφής στο χώρο του λεβητοστασίου.
  2. Αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης στο χώρο του κυλικείου.
  3. Πυροσβεστήρες χειρός σε χώρους όπου υπάρχουν καύσιμα υλικά (σε γραφεία, αίθουσες διδασκαλίας και δώματα) εντός του κτιριακού συγκροτήματος.
  4. Πυροσβεστικές φωλιές, με ενσωματωμένα λάστιχα πυρόσβεσης, στους χώρους των κήπων.
  5. Δοχεία με άμμο και πτύα για την απομόνωση (απόπνιξη) πυρκαγιάς, στους χώρους των κήπων.
  6. Εξοπλισμός προσωπικής προστασίας (μάσκες – αναπνευστικές συσκευές για τα μέλη της ομάδας Πυρασφάλειας, γάντια, κράνος)
  7. Κυτίο παροχής πρώτων βοηθειών
  8. Εγκατάσταση αυτόματου συστήματος ανίχνευσης πυρκαγιάς στο χώρο των γραφείων με παροχή σημάτων συναγερμού ή και ελέγχου ή και βλάβης.
  9. Σειρήνα συναγερμού.

10.Σήματα όδευσης διαφυγής.

11.Πίνακας με γραπτές οδηγίες για τους κινδύνους, αναρτημένος σε εμφανές σημείο.

Γ. Υπεύθυνοι για τον έλεγχο και τη χρήση των ανωτέρω μέσων αλλά και για λοιπές υπηρεσίες είναι οι εξής :

  • Για τον πυροσβεστήρα οροφής στο χώρο του λεβητοστασίου ο Διευθυντής του σχολείου.
  • Για τους πυροσβεστήρες χειρός στους χώρους των γραφείων ο Διευθυντής και ο κ. ΣΑ.
  • Για τους πυροσβεστήρες χειρός στους χώρους των αιθουσών διδασκαλίας του Α΄ ορόφου ο Διευθυντής και ο κ. ΛΙ.
  • Για τους πυροσβεστήρες χειρός στους χώρους των αιθουσών διδασκαλίας του Β΄ ορόφου ο Διευθυντής και ο κ. ΣΜ.
  • Για τους πυροσβεστήρες χειρός στους χώρους των αιθουσών διδασκαλίας του ισογείου ο Διευθυντής και ο κ. ΑΚ.
  • Για την πυροσβεστική φωλιά στο χώρο του κήπου την από την πλευρά της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης ο Διευθυντής και ο κ. ΜΧ.
  • Για την πυροσβεστική φωλιά στο χώρο του κήπου την από την πλευρά της παρόδου των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Βαλτετσίου ο Διευθυντής του σχολείου και ο κ. ΚΠ.
  • Για την πυροσβεστική φωλιά στο χώρο του κήπου την από την πλευρά της οδού Βαλτετσίου ο Διευθυντής του σχολείου και ο κ. ΜΧ.
  • Για το δοχείο με άμμο και τα πτύα για την απομόνωση (απόπνιξη) πυρκαγιάς στο χώρο του κήπου την από την πλευρά της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης ο Διευθυντής του σχολείου και ο κ. ΣΑ.
  • Για το δοχείο με άμμο και τα πτύα για την απομόνωση (απόπνιξη) πυρκαγιάς στο χώρο του κήπου την από την πλευρά της παρόδου των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Βαλτετσίου ο Διευθυντής του σχολείου και ο κ. ΛΙ.
  • Για το δοχείο με άμμο και τα πτύα για την απομόνωση (απόπνιξη) πυρκαγιάς στο χώρο του κήπου την από την πλευρά της οδού Βαλτετσίου ο Διευθυντής του σχολείου και ο κ. ΑΚ.
  • Για το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης στο χώρο του κυλικείου η εκμισθώτρια του κυλικείου.
  • Για το κυτίο παροχής πρώτων βοηθειών αλλά και για την παροχή πρώτων βοηθειών η κκ. ΠΙ.
  • Για τη μεταφορά μαθητή από καιόμενο χώρο σε χώρο παροχής πρώτων βοηθειών ο κ. ΜΧ.
  • Για την τυχόν έκτακτη ιατρική μεταφορά μαθητή σε νοσηλευτικό ίδρυμα ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός της τάξης – τμήματος όπου ανήκει ο μαθητής.

Δ. Ειδικές οδηγίες:

  • Απαγορεύεται η χρήση νερού σε ηλεκτρικές εγκαταστάσεις.
  • Απαγορεύεται η χρήση πυροσβεστήρων και λοιπών μέσων αν δεν έχουν απομακρυνθεί οι μαθητές σε ασφαλή απόσταση από το χώρο της πυρκαγιάς.
  • Απαγορεύεται η επέμβαση σε χώρο όπου έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά μη περιορισμένης έκτασης χωρίς τη χρήση ασφυξιογόνας μάσκας (για την αποφυγή είσπνευσης τοξικών ή ασφυξιογόνων ουσιών).

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΛΗΜΜΥΡΑΣ

Α. Για την εκπαίδευση και πρόληψη πλημμυρών οι εκπαιδευτικοί των τάξεων-τμημάτων ενημερώνουν τους μαθητές ώστε να αποφευχθεί η προσέγγιση απ’  αυτούς σε χώρους που εγκυμονούν κινδύνους.

Β. Για την αντιμετώπιση τυχόν πλημμύρας και των συνεπειών της στο χώρο του σχολείου μας προβλέπεται η χρήση των παρακάτω μέσων:

Αποφρακτήρας

Αντλία

Πτυοσκάπανα

Σάρωθρα

Μοχλοί

Προσωπικός εξοπλισμός (αδιάβροχες φόρμες και αδιάβροχα αντιολισθητικά παπούτσια, γάντια, κράνος)

Κυτίο παροχής πρώτων βοηθειών

Γ. Υπεύθυνοι για τον έλεγχο και τη χρήση των ανωτέρω μέσων αλλά και για λοιπές υπηρεσίες είναι οι εξής :

Για τον αποφρακτήρα ο Διευθυντής του σχολείου και ο κ. ΣΑ.

Για την αντλία οι κκ. ΛΙ και ΜΧ.

Για τα πτυοσκάπανα άπαντες οι διαθέσιμοι άρρενες εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Για τα σάρωθρα άπαντες οι διαθέσιμοι άρρενες εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Για τους μοχλούς ο κ. ΑΚ.

Δ. Ειδικές οδηγίες

Απαγορεύεται η οποιαδήποτε επέμβαση από μη εξουσιοδοτημένα άτομα σε φρεάτια, υδραγωγούς και αποχετευτικά δίκτυα.

Απαγορεύεται η προσέγγιση σε χώρους που έχουν πλημμυρίσει σε όλους όσους δεν είναι εξουσιοδοτημένοι να το πράττουν, ιδιαιτέρως σε μαθητές.

Απαγορεύεται η χρήση των προαναφερθέντων μέσων από μη εξουσιοδοτημένα άτομα.