Η ενημέρωση για θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών είναι δικαίωμα των γονέων/κηδεμόνων (και γι’  αυτό το λόγο δικαιούνται  σχετική άδεια από την εργασία τους) και κα­θήκον των εκπαιδευτικών.

Η ενημέρωση των γονέων/ κηδεμόνων για τη σχολική εργασία, την πρόοδο των μα­θητών και για θέματα αγωγής ή ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου πραγματοποιείται:

α) στην αρχή του διδακτικού έτους, όταν οι εκπαιδευ­τικοί ή/και ο Διευθυντής του σχολείου ενημερώνουν τους γονείς/κηδεμόνες κατά τάξη ή συλ­λογικά για το ωρολόγιο πρόγραμμα και το αναλυτικό πρόγραμμα, τις ώρες και ημέρες επικοινωνίας και συνερ­γασίας μαζί τους ή για γενικότερα θέματα που αφορούν την αγωγή και την πρόοδο των μαθητών και εν γένει τη λειτουργία του σχολείου,

β) μία φορά τουλάχιστον τον μήνα, σε προκαθορι­σμένη από τον εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, μετά τη λήξη των μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και εντός του εργασιακού ωραρίου του. Υπάρχει κατόπιν συνεννόησης και η δυνατότητα, κατ’ εξαίρεση και κατόπιν συνεννόησης με τον εκπαιδευτικό, και η ενημέρωση των γονέων και κατά την ώρα λειτουργίας του σχολείου σε ώρα που αυτός δεν έχει μάθημα με τους μαθητές του με φυσική παρουσία, μέσω τηλεφώνου αλλά και με χρήση εφαρμογής βιντεοσυνομιλίας. Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός της τάξης μπορεί να συναντηθεί και εκτάκτως με τους γονείς/κηδεμόνες κάθε φορά που κρίνεται αναγκαίο.

γ) με τη λήξη του τριμήνου προκειμένου να ενημερω­θούν για την πρόοδο των παιδιών τους, ταυτόχρονα αν αποφασιστεί σχετικώς με την παράδοση των Ελέγχων προόδου, εκτός διδακτικού ωραρίου και εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών και σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων/ κηδεμόνων σε αυτές, σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985.

Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων των μαθη­τών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες ή/και προβλήματα συμπεριφοράς, ο εκπαιδευτικός της τάξης συνεργάζεται με τον Διευθυντή του σχολείου, τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης, τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τις υποστηρικτικές δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ και τις προβλεπόμενες δομές από το εκά­στοτε υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο) καθώς και τις αρμό­διες υπηρεσίες και τους φορείς για την προστασία και υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών.

Όσον αφορά την περίπτωση αυτή προβλέπεται ως και η αλλαγή περιβάλλοντος του μαθητή, η οποία είναι μέτρο παιδαγωγικού ελέγχου και μπορεί να γίνει με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, όταν πρόκειται για αλλαγή τμήματος ή με τη συναίνεση του γονέα/κηδεμόνα, όταν πρόκειται για αλλαγή σχολείου.